Schenking laptops aan kinderen uit kansarme gezinnen

Op 23 april 2020, over deze onderwerpen: Adviesraden, Cultuur, Gemeentebestuur, Jeugd, OCMW, Onderwijs

De voorbije weken was de Corona-crisis overheersend en werden er al heel wat acties georganiseerd ter ondersteuning van de getroffenen, zowel economisch als maatschappelijk. Het schepencollege nam reeds de beslissing om een Corona-noodfonds op te richten om de negatieve impact van deze crisis mee het hoofd te kunnen bieden. “We voelden al wel snel een problematiek rond het digitaal lesgeven thuis en ook de studiebegeleiding is toch wel een grote bezorgdheid!”, legt schepen van Welzijn Cindy Vanbaeden (N-VA) bezorgd uit. “Ik was daarom dan ook heel blij met het aanbod van de Lions Club Kontich om een 30-tal laptops te schenken aan kansarme kinderen. Het is belangrijk dat ook deze doelgroep dezelfde kansen krijgt om mee in te stappen in het digitaal traject”.

“Het onderwijs is inmiddels eerder deze week opgestart, dus we hebben getracht zo snel mogelijk de laptops klaar te programmeren voor gebruik en hopen dat de schenkingen deze week nog verdeeld geraken bij de kwetsbare schoolgaande kinderen in Kontich.”, aldus Luc Van Reeth, voorzitter van Lions Club Kontich. “Maar ook andere projecten die het leed van onze medeburgers, veroorzaakt door deze Corona-crisis, trachten te beperken, zullen wij in de nabije toekomst actief ondersteunen” vullen Guido Dua en Peter Dieleman, respectievelijk aankomend voorzitter en voorzitter van de Sociale Commissie van Lions Club Kontich aan.