Promotiemateriaal voor dorpsproducten

Op 25 februari 2016, over deze onderwerpen: Cultuur, Gemeentebestuur, Middenstand, Ondernemen
promotiemateriaal

Anja Rens, de nieuwe Schepen voor Lokale Economie (N-VA), heeft de lokale dorpsproducten nog eens extra in de kijker geplaatst in de raadszaal het gemeentehuis. Handelaars die de producten verkopen, kregen een vlag en een automatische oprolbare banner om voor of in hun winkel te plaatsen.

De praline 'Het Kontichs Kontje' werd al in 2006 door chocolaterie Soetkin geproduceerd. Het was een publiekstrekker tijdens de 'Expo 2010' in Shanghai. Het exclusief chocolaatje is gevuld met marsepein en een zachte likeur volgens een geheim recept. 'De Kontichse Specfour' werd in 1927 op de markt gebracht door banketbakker Jos De Backer. De productie viel echter na vele jaren stil. In 2012 werd het oude recept opgediept met medewerking van de gemeente, de Gemeentelijke Archiefdienst en de Kring voor Heemkunde. De bakkerscommissie waakt over het recept en de kwaliteit. Met het bier 'Contje' wordt de rijke brouwgeschiedenis van Kontich en Waarloos verdergezet. 'Het is zo lekker dat ik het in mijn voedvrouwen-praktijk aan toekomstige papa's aanbied', grapte Rens.

(CML - HLN Kontich)

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is