N-VA en Open VLD Kontich-Waarloos vormen nieuwe coalitie vanaf 2019

Op 14 oktober 2018, over deze onderwerpen: Gemeentebestuur, Gemeenteraad, Verkiezingen, Verkiezingen 2018

Burgemeester Bart Seldeslachts (N-VA) mag zijn mandaat als burgemeester voor de komende zes jaar verder zetten, maar dan met Open Vld als nieuwe coalitiepartner. Beide formaties zijn met elk één zetel winst, de winnaars van de verkiezingen.

Open Vld mag met 5 zetels 3 schepenmandaten invullen. Het staat al vast dat Luc Abrams, voorzitter en lijsttrekker van Open Vld, eerste schepen wordt. Naast de burgemeester zal N-VA eveneens 3 zitjes bekleden in het schepencollege. Ook de voorzitter van de gemeenteraad is weggelegd voor N-VA.

”Als je de beide programma’s naast elkaar legt, zie je heel veel gelijkenissen. Daarom is het logisch dat we samen een nieuwe meerderheid vormen. Onze prioriteiten gaan naar de heraanleg van voet- en fietspaden, initiatieven nemen voor een veiligere gemeente, zowel op gebied van criminaliteit als op verkeer en de middenstand ondersteunen door in te zetten op voldoende parkeerplaatsen en mooie pleinen”, geeft burgemeester Bart Seldeslachts aan.

Luc Abrams is met Open Vld zeer tevreden om na zes jaar opnieuw mee het beleid te kunnen bepalen. De liberalen zijn nu voor de tweede maal de grootste partij en boekte met 3,1 procent de meeste winst. (CML)