Proef de Zuidrand met culinair bonnenboekje tijdens de Week van de Smaak

Op 29 oktober 2022

Tijdens de Week van de Smaak van 17 tot 27 november lanceert Toerisme Zuidrand een culinair bonnenboekje dat je kan gebruiken bij een selectie horecazaken en streekproducenten in onze regio.

Smakelijke troeven van de Zuidrand

“Ambachtelijke streekgebonden producten is één van de belangrijke pijlers binnen Toerisme Zuidrand. De voorbije jaren zetten we onze smakelijke troeven uitgebreid in de kijker via de Zuidrand strekenmand en korte keten initiatieven met picknick en hoevefietstochten. We brachten zelfs een smakelijk receptenboekje uit waarin Zuidrand chefs aan de slag gingen met lokale producten in unieke gerechten. Deze editie van de Week van de Smaak gaan we een stapje verder en pakken we voor de allereerste keer uit met een culinair bonnenboekje”, vertelt Bart Seldeslachts, voorzitter van Streekvereniging Zuidrand.

Gevarieerd aanbod in het bonnenboekje

“Het aanbod is erg gevarieerd, elke liefhebber van lokaal ambachtelijk eten en drinken zal iets naar zijn gading kunnen vinden”, verduidelijkt Anke Spans, medewerker toerisme bij Streekvereniging Zuidrand.  “Zo haal je je favoriet streekbier voordelig in huis, onze regio telt namelijk veel microbrouwerijen. Je geniet van een extraatje bij degustatie van een marktmenu of gerecht met lokale Zuidrand producten. Ook kan je Zuidrand streekproducten aanschaffen tegen een aantrekkelijke prijs. Het is de ideale gelegenheid om jouw lievelingsadresje te bezoeken of net iets nieuws te proeven”.

Vanaf 1 november kunnen geïnteresseerden terecht bij de deelnemende partners om hun (gratis) bonnenboekje te bemachtigen.

Bij afgifte van de bon tijdens de Week van de Smaak geniet je van het voordeel dat de desbetreffende partner aanbiedt.

Ontdek het mooie aanbod en laat je verrassen door de smakelijke troeven van de Zuidrand!

Het bonnenboekje is gratis verkrijgbaar vanaf 1/11 bij de deelnemende partners en te verzilveren van 17 november t.e.m. 27 november.

Deelnemende partners

Streekproducenten met winkel

Groentenhofke - Bakkerij St. Rita - Chocolaterie Soetkin – Jovade (Kontich)

Vleesmeester Brewery (Edegem)

Bieren van begeerte (Lint)

De Mortselarij - Tipsy/Steloy – Klein-Zwitserland gin (Mortsel)

Amielo (Zuidrand)

Horecazaken

SurPlace (Aartselaar)

Eetkaffee by Morris (Kontich)

De Vondeling (Lint)

Bistro Chez Nous – Conblani (Kontich)

Een overzicht van het bonnenboekje en de partners op : www.toerismezuidrand.be/bonnenboekje

Toerisme Zuidrand

Toerisme Zuidrand is een samenwerkingsverband voor toerisme en recreatie tussen zeven gemeenten (Aartselaar, Borsbeek, Edegem, Hove, Kontich, Lint en Mortsel).
Toerisme Zuidrand werkt met lokale partners aan het versterken van het toeristisch-recreatief potentieel van de regio, met bijzondere aandacht voor fietsen, wandelen en streekproducten.

Toerisme Zuidrand is een onderdeel van Streekvereniging Zuidrand.

Bart Seldeslachts | Voorzitter Streekvereniging Zuidrand

M 0474 24 38 90              E bart.seldeslachts [at] kontich.be