Pieter Schiltz legt eed af als gemeenteraadslid

Op 18 december 2017, over deze onderwerpen: Afdelingswerking, Gemeentebestuur, Gemeenteraad, OCMW, Verkiezingen

Op de gemeenteraad van 18 december 2017 heeft OCMW-raadslid Pieter Schiltz de eed afgelegd als nieuwste gemeenteraadslid voor N-VA.

Pieter volgt Thomas Aerts (N-VA) op die onze gemeente zal verlaten en bijgevolg dus ook zijn zitje in de gemeenteraad moest afstaan. In 2009 is Pieter voor de liefde van Edegem naar Kontich verhuisd. Een jaar later werd hij lid van de lokale N-VA afdeling en voor de verkiezingen van 2012 heeft hij actief bijgedragen aan de campagne. Sinds 2013 zetelt Pieter voor N-VA in de OCMW-raad, waar hij met een hart voor het sociale mee gezorgd heeft voor een sterke OCMW-werking in de gemeente.

“Het is met veel eer en genoegen om toe te treden tot de gemeenteraad. Kontich-Waarloos is een gemeente die veel te bieden heeft. Laten we er samen constructief voor werken om dat zo te houden” aldus Pieter na zijn eedaflegging. “Ik ben fier om deel uit te maken van de meerderheidscoalitie van Sander en N-VA. Een ploeg die gekozen heeft voor een evenwichtig en doordacht bestuur, ten dienste van de bevolking van de gemeente.”

Doordat Pieter de overstap maakt naar de gemeenteraad, wordt hij in de OCMW-raad opgevolgd door Nancy Dyck (N-VA). Nancy kennen we als een gedreven dame met haar hart op de juiste plaats. “We zijn er dan ook van overtuigd dat we geen betere opvolgers voor Thomas en Pieter hadden kunnen hebben,” licht afdelingsvoorzitter Bert Cauwenberg toe. “We wensen hen beide veel succes met hun mandaat tijdens het laatste jaar van deze legislatuur.”