OCMW zoekt nieuwe vrijwilligers

Op 13 december 2016, over deze onderwerpen: Gemeentebestuur, OCMW

Het OCMW engageerde Lieselotte Hanegreefs als coördinator van de vrijwilligerswerking. Ze studeerde agogiek en werkte voor het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid. In Kontich zal zij de vrijwilligers bijstaan die zich via het OCMW voor hun medemensen willen inzetten. Momenteel telt het OCMW 79 vrijwilligers, maar Hanegreefs is nog op zoek naar mensen die zich bij de vrijwilligerswerking willen aansluiten. “De diensten die we aanbieden zijn heel divers, van computerlessen tot chauffeur voor minder mobiele Kontichnaars, dus we zoeken heel verschillende profielen.” Een opmerkelijke vrijwilliger is Naqibullah, die zich aanbood als vrijwilliger bij het Sociaal Verhuurkantoor. Naqibullah is een architect uit Afghanistan die samen met zijn vrouw (een juriste) en hun zoontje ongeveer een jaar geleden in België aankwam. Omdat hij erg gedreven is om Nederlands te leren, bood hij zijn diensten als architect aan, in ruil voor een taalbad tussen de Nederlandstalige vrijwilligers. Eén dag per week trekt hij er met zijn collega's op uit om te klussen in woningen. (phde - GVA Metropool Zuid)

vrijwilligerswerk [at] ocmwkontich.be, 03.451.14.21.