Minister Weyts investeert € 102 025 in Sint-Montfort in Kontich-Kazerne

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 102 025 in Sint-Montfort in Kontich-Kazerne. “Ook in moeilijke tijden blijven we investeren in onze schoolinfrastructuur. De nood aan extra capaciteit is groot”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Naast nieuwbouwprojecten renoveren we oude schoolgebouwen met het oog op duurzaamheid en ecologie, zodat deze gebouwen net als onze nieuwbouwprojecten voldoen in onder meer ventilatievoorziening.”, zegt Weyts. “Dankzij deze investering van de Vlaamse regering kan de school haar centrale verwarming vernieuwen,” aldus burgemeester Bart Seldeslachts (N-VA).

Onderwijsminister Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Deze investeringsgolf komt ook Kontich ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 102 025 in Sint-Montfort in Kontich-Kazerne. Concreet gaat het om het vernieuwen van de centrale verwarmingsinstallatie.

“We blijven inzetten op de vernieuwing en de modernisering van het onderwijspatrimonium in Vlaanderen en Brussel”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Deze investeringen zijn van groot belang voor de vele leerlingen, leraren en personeelsleden die dagelijks aan de kwaliteit van ons onderwijs werken.”