Kontich: Laadpunt elektrische auto per 10 parkeerplaatsen

Op het einde van 2017 werden 2 nieuwe laadpalen geplaatst op openbaar domein. Meer bepaald in Kontich Kazerne in de Kapelstraat en in Kontich-Centrum in de Spoorwegstraat. Op de parking van sporthal De Nachtegaal stond er al één sinds 2015. Per laadpaal kunnen 2 elektrische wagens opladen.

De gemeente wilt verder gaan op deze weg. Schepen van Openbare Werken, Willem Wevers (N-VA): “Dit jaar realiseren we samen met Eandis nog 2 extra laadpalen. 1 in Waarloos, op de schuine insteekparkings aan het Berkenhof. De andere komt op het Sint-Martinusplein in Kontich-Centrum.”

Ook bij wegenwerken zullen voortaan laadpalen voorzien worden. Wevers: “Bij de laatste vergunningen die we afleverden, hebben we onszelf opgelegd om per 10 parkeerplaatsen een laadpunt te voorzien. Dan gaat het over de Beemdenlaan, Schoolstraat, Nieuwstraat en Schuttershofstraat. Het is de bedoeling dit ook bij toekomstige wegenwerken zo aan te pakken, om onze inwoners te overtuigen elektrisch te rijden. Dat kan alleen door ook als gemeente de noodzakelijke infrastructuur te voorzien.”

Tegen het einde van 2018 zullen er 9 laadpalen staan op openbaar domein in Kontich. Wevers: “Je moet natuurlijk ergens beginnen, maar ik twijfel er niet aan dat, welke meerderheid dan ook, dit werk volgende legislatuur wel zal willen verder zetten…”