Kerkfabriek en gemeentebestuur realiseren samen nieuwe parking in Waarloos

Na de verwerving van de projectgrond van 1,3 hectare in Waarloos nam het schepencollege (N-VA & Open Vld) een volgende horde in de ontwikkeling van het vooropgestelde lokale ‘Masterplan’.

Met dit masterplan wenst het gemeentebestuur de open ruimte in Waarloos te vrijwaren om het nadien samen met de lokale verenigingen in te vullen. Eén van de doelstellingen was de creatie van bijkomende parkeergelegenheid om de parkeerdruk in de Ferdinand Maesstraat te verlichten.

In samenwerking met Kerkfabriek Sint-Michaël lukte het schepencollege er in om de plannen te optimaliseren door de verwerving van een huis met aanhorige gronden in de Ferdinand Maesstraat. Het pand werd aangekocht door de Kerkfabriek Sint-Michaël en wordt door middel van een erfpachtconstructie ter beschikking gesteld van de gemeente.  De gemeente staat in voor de realisatie van de parkeerplaatsen.

“Door de creatie van de parking aan de straatzijde vermijden we dat de oorspronkelijk voorziene parkeerplaatsen enkel toegankelijk zouden zijn door een weggetje achter de tuinen van de aangrenzende huizen”, aldus schepen Karel Van Elshocht (Open Vld). “Tijdens de aangename onderhandelingen met het bestuur van de Kerkfabriek hebben wij een ongelooflijke ambitie gemerkt om Waarloos structureel te verbeteren. Dat doet ons erg veel plezier en biedt veel perspectief voor de toekomst”, aldus een opgetogen Burgemeester Bart Seldeslachts (N-VA).