Jongste raadslid Thomas Aerts (N-VA) verlaat gemeenteraad

Op 20 november 2017, over deze onderwerpen: Adviesraden, Afdelingswerking, Gemeentebestuur, Gemeenteraad, Jeugd, OCMW, Verkiezingen

Tijdens de gemeenteraad van november kondigde het jongste lid, Thomas Aerts (N-VA), aan samen met zijn vriendin een woning gekocht te hebben in Lier. Aangezien hij Kontich verlaat zal hij automatisch ook ontslag nemen uit de gemeenteraad. Aerts was tevens vertegenwoordiger voor de gemeente Kontich binnen de raad van bestuur IGEAN en politiezone HEKLA.

Aerts bedankte alle collega’s voor de constructieve samenwerking van de laatste jaren en vroeg de raad verder in te zetten op mobiliteit, een middenstandsvriendelijk beleid en financiële gezondheid van de gemeente. Tevens drukte hij zijn hoop uit dat andere jongeren zoveel kansen zullen krijgen binnen de lokale politiek als degene die hij kreeg van de N-VA.

Pieter Schiltz (N-VA) zal de meeste functies van Aerts overnemen tijdens het laatste jaar van de legislatuur. Schiltz is geen nieuw gezicht binnen de politiek aangezien hij reeds OCMW-raadslid is voor de gemeente. Aangezien Schiltz zich volop zal toeleggen op zijn nieuwe functies zal Nancy Dyck (N-VA) hem opvolgen in de OCMW raad