GROEN in de Kontichse gemeenteraad?

Op 21 november 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Veiligheid

In de Kontichse gemeenteraad zetelen, naast de meerderheid N-VA en Open VLD, de oppositiepartijen CD&V, Vlaams Belang en Dorpslijst Sander. Deze laatste is naar eigen zeggen een onafhankelijke lijst, los van nationale partijstructuren.

Met dit in het achterhoofd, werd tijdens de laatste gemeenteraad door gemeenteraadslid Mia Wauters (N-VA) een vraag gesteld aan het schepencollege in verband met de samenstelling van de Bestuurlijke VVSG  veiligheidscommissie.

“Hoe komt het dat de fractieleider van Dorpslijst Sander (Joost Fillet) in deze commissie zetelt als afgevaardigde van de partij Groen?”

Volgens raadslid Fillet is dit heel normaal en is iedereen welkom bij Sander.

Dit is in tegenstelling met de mening van vele gemeenteraadsleden, die er op wezen dat een raadslid van Dorpslijst Sander geen andere partij kan vertegenwoordigen in deze commissie. Bovendien heeft de partij Groen geen verkozene in de Kontichse gemeenteraad. Het vermoeden bestaat dus dat Sander niet zo onafhankelijk is dan ze zelf op hun website schrijven en alzo andere belangen dienen. Aangedrongen werd deze zaak terdege te onderzoeken, temeer omdat de gemeenteraad of het schepencollege geen weet bleken te hebben van het feit dat Joost Fillet de gemeente Kontich in deze commissie zal vertegenwoordigen.

Wordt allicht vervolgd.