Burgemeester wil overleggen met middenstand over heraanleg centrum

De handelsorganisatie VANK en Unizo maken zich grote zorgen over de heraanleg van het centrum van Kontich. Ze vragen een onderhoud met de burgemeester en de betrokken schepenen, vooraleer het schepencollege het project aan de bevolking voorlegt. "Ik wil graag overleggen", reageert burgemeester Bart Seldeslachts.

De middenstandsorganisaties dringen aan op een haalbaarheidsstudie voor de bouw van een ondergrondse parkeergarage onder het Gemeenteplein. De middenstand vraagt zich ook af hoe het verder moet met de markten, kermissen en het vuurwerk, aangezien het in de toekomst niet langer mogelijk zal zijn om de evenementen op het Gemeenteplein te organiseren.

Het gemeentebestuur reikt de middenstand de hand. "Schepen van Lokale Economie Anja Rens (N-VA) en ikzelf gaan graag in op de vraag van de middenstandsorganisaties om overleg", verzekert burgemeester Bart Seldeslachts (N-VA). "De inspraakronde over de heraanleg van het Sint-Jansplein loopt al even. Aan de middenstand is gevraagd om hier aan deel te nemen. Alle opmerkingen van bewoners en handelaars zijn doorgegeven aan de deelnemende ontwerpbureaus."

Spoorwegstraat

"Ook het idee van een ondergrondse parkeergarage kan worden bekeken" vervolgt burgemeester Seldeslachts. "Maar we moeten eerst weten of er elders voldoende parkeerplaatsen zijn, met de nieuwe parkeerplaatsen in de Spoorwegstraat erbij. Pas nadien kunnen we beslissen over de toekomst van het parkeerbeleid", verduidelijkt . (CML - HLN Kontich)