Bewonersbevraging sluipverkeer Beukendreef

Op 27 februari 2018, over deze onderwerpen: Afdelingswerking, Dorpsraad, Gemeentebestuur, Mobiliteit, Veiligheid

Eind 2017 ontving het gemeentebestuur een petitie van een heel aantal bewoners van de Beukendreef. Daarin werden zowel de hoeveelheid verkeer, als de snelheid van die automobilisten aan de kaak gesteld. De Beukendreef gaat volgens de bewoners gebukt onder sluipverkeer richting Hove, dat de verkeerslichten op de N1 wilt afsnijden om zo enkele seconden te winnen.

In overleg met de initiatiefnemers van de actie, stelde het gemeentebestuur een bewonersbevraging. Schepen Willem Wevers (N-VA): “De bewoners benaderen de problematiek eigenlijk heel positief en stellen geen eisen. Ze wilden graag weten of de wijk aanpassingen wilt, en zo ja, welke dat dan juist moeten zijn.”

In de bevraging suggereert het gemeentebestuur een aantal mogelijke veranderingen, maar mensen kunnen ook aankruisen dat ze geen verandering van situatie wensen. Andere opties zijn het enkelrichting maken van de Beukendreef, een knip plaatsen in de Bautersemstraat of de huidige enkelrichting in de Bautersemstraat omdraaien. Bewoners kunnen zelf nog andere oplossingen voorstellen ook.

Wevers: “We bevragen niet enkel de Beukendreef, maar ook de Bautersemstraat (ten oosten van de N1) en de Kleine Meylstraat. Die straten zijn immers ook betrokken partij. Elk adres krijgt 1 stem die ze digitaal of op papier kunnen terug bezorgen tot 31 maart. We zijn benieuwd naar de resultaten. Eventuele maatregelen moeten we voor de zomer kunnen implementeren.”