194.000 euro voor renovatie zwembad

Op 19 december 2015, over deze onderwerpen: Financiën, Sport

Het gemeentebestuur van Kontich krijgt 194.000 euro subsidie van de Vlaamse overheid voor de renovatie van het zwembad De Nachtegaal.

"Uiteraard zijn wij de Vlaamse overheid zeer dankbaar voor het toekennen van de subsidie. Het is een derde van de totale kosten. Het is het maximale bedrag dat wij konden krijgen. Nu ben ik zeker heel blij dat wij gekozen hebben om ons eigen zwembad te behouden en niet in zee zijn gegaan met het project van het intergemeentelijk zwembad in Mortsel. Wij hebben veel lof voor dit initiatief, maar voor onze scholen was dit zeker geen optie", zegt Schepen van Sport Pieter Defoort (N-VA).

Het zwembad van Kontich krijgt een inox kuip die door Oostenrijkse arbeiders wordt geplaatst. "De werken zitten perfect op schema, zodat wij ons zwembad eind maart feestelijk kunnen openen zoals voorzien", aldus Defoort. Het zwembad is een 25-meterbad en daarom wordt het beschouwd als een bovenlokaal bad. Dat betekent dat het geschikt is om wedstrijden te organiseren.

Het Laatste Nieuws Kontich - CML